شنبه 15 تير 1398
19:17
آوافیکس


سامسونگ گلکسي S10 يکي از شاهکارهاي سري S کمپاني سامسونگ است که توانسته با يک صفحه نمايش بزرگ 6.1 اينچي تقريبا بدون حاشيه، سخت افزار قدرتمند و بسياري ويژگي هاي ديگر کاربران زيادي را به خود جذب کند. هنگامي که Galaxy S10 را خريداري مي کنيد، به احتمال زياد با هيچ مشکل جدي مواجه نخواهيد شد. با اين حال، هميشه اين احتمال وجود دارد که شما ممکن است يک مشکل با تلفن همراهتان داشته باشيد.در اين راهنما ما قصد داريم به سوالاتي پاسخ دهيم تا هر مشکلي که ممکن است با گلکسي S10، S10e يا Galaxy S10 Plus داشته باشيد برطرف شود.

در نظر داشته باشيد که بسياري از اين مشکلات بسيار نادر هستند و بعضي از عيب يابي هاي زير توصيه هاي عمومي مي باشند.

مشکلات صفحه نمايش Samsung Galaxy S10

مشکل تاچ تصادفي در گوشي

همانطور که قبلا اشاره شد، گوشي سامسونگ S10 داراي يک صفحه نمايش بزرگ است که تقريبا هيچ حاشيه اي ندارد. در نتيجه، برخي از کاربران گزارش کرده اند که اگر آنها دو طرف صفحه نمايش را لمس کنند، ممکن است به طور تصادفي يک برنامه را باز کنند يا حتي پنل برنامه هاي Edge باز شوند. خوشبختانه سامسونگ اين مشکل را پيش بيني کرده است و براي حل مشکل راه حلي وجود دارد که کافيست اين مراحل ساده را دنبال کنيد:

  • براي اولين گام بر روي تنظيمات ضربه بزنيد.
  • گزينه ي Display را انتخاب کنيد.
  • سپس Accidental Touch Protectionانتخاب کنيد.
  • سرانجام، سوئيچ را بر روي اين انتخاب به موقعيت On تغيير دهيد.

تمام صفحه نبودن برنامه ها در گوشي

ممکن است برخي از برنامه هايي که برروي گوشي نصب مي کنيد هنگام اجرا تمام صفحه نمايش را پر نکنند، اگر شما نيز با اين مشکل مواجه شده ايد به راحتي مي توانيد با دنبال کردن مراحل زير برنامه را به صورت تمام صفحه روي گوشي تان اجرا کنيد :

  • براي اولين گام بر روي تنظيمات ضربه بزنيد.
  • گزينه ي Display را انتخاب کنيد
  • به سمت پايين اسکرول کنيد تا Full-screen apps انتخاب شود و سپس براي تاييد ضربه بزنيد.
  • سرانجام، در ليست برنامه ها اسکرول کنيد و روي هر برنامه اي را که مي خواهيد تمام صفحه اجرا شود، ضربه بزنيد و سپس گزينه Full screen را به جاي Auto انتخاب کنيد.

پرش تصوير يا تغيير رنگ صفحه نمايش

پرش تصوير و تغيير رنگ صفحه نمايش گوشي S10 در اثر عوامل سخت افزاري يا نرم افزاري پيش مي آيد که اگر اين مشکل در اثر ضربه، فشار و ساير آسيب هاي سخت افزاري پيش آمده باشد، به احتمال زياد با تعويض صفحه نمايش مشکل حل خواهد شد.

شما مي توانيد براي دريافت اطلاعات بيشتر روي استعلام هزينه تعويض صفحه نمايش گوشي S10 کليک کنيد و همچنين پيشنهاد مي کنيم مطلب زير را مطالعه نماييد.


پيشنهاد مي شود بخوانيد : تعويض ال سي دي گوشي سامسونگ در منزل


اما اگر علت مشکل سخت افزاري نباشد، توجه بفرماييد ممکن است يک برنامه مخرب يا اختلالات نرم افزاري علت بروز اين مشکلات باشند.

براي اطمينان از اين موضوع پيشنهاد مي شود که گوشي در حالت امن (safe mode) راه اندازي کنيد، اگر در اين حالت مشکل پرش تصوير گوشي حل شد ، پس علت آن وجود يک برنامه مخرب بوده است که بايد آن را پيدا و حذف کتيد.

  • گوشي را خاموش کنيد.
  • دکمه پاور را نگه داريد تا لوگوي سامسونگ ظاهر شود ؛ سپس دکمه ولوم پايين را تا پايان راه اندازي نگه داريد.
  • زماني که شما دکمه safemode را در گوشه چپ پايين صفحه مشاهده کرديد ، دکمه ولوم پايين را رها کنيد.

اگر در حالت safemode پرش تصوير نداشتيد، مشخص مي شود که يک برنامه باعث اين مشکل شده است و براي حل مساله تمام برنامه هاي مشکوکي را که اخيرا دانلود و نصب کرده ايد ، پاک کنيد.

براي حذف يک برنامه مراحل زير را دنبال کنيد :

  • از منوي Settings روي گزينه Apps کليک کنيد.
  • برنامه مورد نظرتان را در ليست انتخاب کنيد.
  • روي UNINSTALL و سپس ok کليک کنيد.

مشکلات شارژو باتري

تخليه سريع باتري s10

Galaxy S10 داراي يک باتري 3400 ميلي آمپري است که بايد با يک بار شارژ کامل با استفاده معمولي تمام روز را ساپورت کند. با اين حال، اگر متوجه شويد عمر باتري گوشي در حال کاهش است، ممکن است مشکلي با يک يا چند برنامه داشته باشد که در پس زمينه اجرا مي شوند و شارژ تلفن را کاهش مي دهد. خوشبختانه، Galaxy S10 يک راه ساده براي ديدن برنامه هايي که باتري بيشتري را مصرف مي کنند ,دارد. در ادامه متوجه مي شويم که چگونه آن ها را پيدا کنيم:

  • براي اولين گام روي تنظيمات ضربه بزنيد.
  • سپس به گزينه Maintenance Device برويد و بعد به Battery برويد .
  • سرانجام، به Battery usage برويد و روي آن ضربه بزنيد.

شما بايد يک ليست از برنامه هاي که باتري شما را تخليه مي کنند، ببينيد. اگر يک برنامه نصب شده روي گوشي شما وجود دارد که مصرف باتري زيادي دارد، ممکن است مخرب باشد. ابتدا، برنامه را بررسي کنيد آيا به روز رساني وجود دارد يا خير؟ اگر وجود نداشت، برنامه را حذف کنيد و سعي کنيد يک جايگزين پيدا کنيد.

البته يکي ديگر از اصلي ترين دلايلي که باعث تخليه سريع باتري مي شود تمام شدن عمر مفيد باتري يا آسيب ديدگي آن است که معمولا با تغيير شکل باد (اصطلاحا باد کردن) همراه است. در اين حالت باتري قابل تعمير نيست و بايد تعويض گردد.

مشکل شارژ نشدن S10

اگر گوشي شما شارژ نمي شود يا فرآيند شارژ شدن کند است پيشنهاد مي کنيم روش هاي زير را براي حل مشکل امتحان کنيد:

با يک شارژر ديگر گوشي را شارژ کنيد

گاهي ممکن است ايراد از گوشي نباشد. بنابراين در ابتدا سعي کنيد با يک شارژر اصلي (کابل شارژ و آداپتور هر دو اصلي باشند) گوشي را شارژ کنيد و بررسي کنيد که آيا مشکل گوشي حل شده است يا خير؟

با برنامه Ampere بررسي کنيد که اصلا گوشي شما شارژ مي شود

برنامه Ampere مي تواند به شما مي گويد که آيا گوشي شارژ دريافت مي کند يا خير، اين برنامه در مواقعي کاربردي است که ممکن است گوشي بسيار آهسته شارژ شود و شما فکر کنيد که اصلا شارژ نمي شود.

اگر گوشي خيلي کند شارژ مي شود پيشنهاد مي کنيم گوشي را خاموش کنيد و تا زماني که به يک شارژر اصلي ديگر دسترسي نداشتيد، از آن استفاده نکنيد.

شارژر را به يک پريز برق ديگر که مطمئنيد درست است، بزنيد

شايد بسيار ساده به نظر برسد اما گاهي ممکن است منبع برق دچار مشکل شده باشد و شما متوجه نشده باشيد بنابراين در اين مورد نيز مطمئن شويد.

اگر هيچ کدام از روش هاي فوق مشکل گوشي شما را حل نکرد پيشنهاد مي کنيم از يک تعميرکار متخصص کمک بگيريد.

مشاهده ارور "Moisture Detected" روي صفحه S10

دليل اين خطا اين است که سامسونگ گلکسي S10 رطوبت را در پورت USB C شناسايي کرده است.

اگر گوشي شما اخيرا آب خورده است، بنابراين از مشاهده اين خطا متعجب نيستيد. در اين حالت همانطور که گفتيم مقداري رطوبت در پورت USB گوشي شما شناسايي شده است که احتمالا يا خشک شدن آن برطرف خواهد شد.

معمولا يک مقدار کوچک رطوبت بدون نياز به انجام کار خاصي خشک خواهد شد.

اما اگر گوشي شما آب نخوره است دليل بروز خطاي "Moisture Detected" چيست؟

  • اگر در يک منطقه مرطوب زندگي مي کنيد، ممکن است رطوبت بيش از حد هوا باعث ايجاد اين مشکل شده باشد.
  • کابل USB خودش مي تواند رطوبت ايجاد کرده يا به نحوي خيس شود. در اين مورد سعي کنيد کابل را خشک کنيد، و يا آن را عوض کنيد.
  • کابل شما ممکن است معيوب باشد يک کابل معيوب مي تواند به طور بالقوه يک خطاي کاذب را ارائه دهد، دوباره فقط کابل خود را عوض کنيد تا ببيند آيا مشکل حل مي شود.
  • پورت USB C گوشي شما ممکن است کثيف باشد. ذرات جمع شده جمع شده (خاک، و غيره) مي تواند موجب خطا شود. يک پارچه کوچک را برداريد و به آرامي اطراف لبه ها را تميز کنيد.

اگر هيچ کدام از موارد فوق مشکل شما را حل نکنند، سعي کنيد گوشي خود را دوباره راه اندازي (خاموش روشن) کنيد. گاهي اوقات يک راه اندازي مجدد ساده مشکل را حل مي کند.

خاموش روشن شدن (Reset) خودکار سامسونگ گلکسي S10

اگر سامسونگ گلکسي S10 شما به صورت خودکار ريست مي شود، چند دليل ممکن براي اين مسئله وجود داشته باشد. مي تواند يک مشکل نرم افزاري باشد، يا به دليل اشتباه سيستم عامل و يا يک برنامه مخرب باشد. متاسفانه، همچنين مي تواند يک مشکل سخت افزاري باشد. اين به اين معني است که تلفن شما نياز به سرويس دهي دارد. براي بررسي علل احتمالي نرم افزار، ما توصيه مي کنيم مراحل زير را انجام دهيد:

1_تلفن خود را راه اندازي مجدد کنيد. شايد از نظر شما راه اندازي مجدد ساده نبايد مشکل را حل کند، اما همين راه حل ساده گاهي شمارا شگفت زده خواهد کرد.

2_ما همچنين توصيه مي کنيم از طريق کليد هاي سخت افزاري نيز گوشي را يکبار راه اندازي کنيد. اين کار مشابه اين است که يکبار باتري گوشي را خارج کنيد و مجدد بگذاريد. براي انجام اين کار دکمه ولوم پايين و پاور را فشار دهيد و براي 10 ثانيه نگه داريد.

3_اگر روش فوق کارساز نبود، سعي کنيد تلفن را در حالت امن بوت کنيد.

در حالت امن يا Safe mode هيچ کدام از برنامه هايي که شما نصب کرده ايد ، اجرا نمي شوند و به اين ترتيب اگر مشکل به دليل يک نرم افزار مخرب باشد در اين حالت صفحه گوشي مشکلي ندارد و شما مي توانيد با حذف برنامه مخرب مشکل را به کلي برطرف کنيد.

شما مي توانيد طبق مراحل زير گوشي تان در حالت امن ريبوت کنيد:

  • گوشي را خاموش کنيد.
  • دکمه پاور را نگه داريد تا لوگوي سامسونگ ظاهر شود ؛ سپس دکمه ولوم پايين را تا پايان راه اندازي نگه داريد.
  • زماني که شما دکمه safemode را در گوشه چپ پايين صفحه مشاهده کرديد ، دکمه ولوم پايين را رها کنيد.

4-در صورتي که مشکل گوشي شما حل نشده است، به عنوان آخرين روش پيشنهاد مي کنيم تنظيمات مجدد کارخانه (Factory Reset) را امتحان کنيد.

ريست فکتوري کردن گوشي را به عنوان آخرين راه حل در نظر بگيريد زيرا پس از ريست فکتوري تمام اطلاعات گوشي تان پاک خواهد شد و شما حتما قبل از انجام آن يک نسخه پشتيبان تهيه کنيد که بتوانيد پس از راه اندازي گوشي اطلاعاتتان را بازگرداني کنيد.

براي ريست فکتوري گوشي S10 مراحل زير را دنبال کنيد:

1-گوشي خود را خاموش کنيد.

2-کليد ولوم بالا و کليد Bixby را فشار داده و نگه داريد، سپس کليد پاور را نگه داريد.

3-هنگامي که لوگوي اندرويد نمايش داده شد، کليه کليد ها را آزاد کنيد.

4-دکمه کاهش ميزان صدا را چند بار فشار دهيد تا "wipe data / factory reset" را برجسته کنيد.

5-دکمه پاور را فشار دهيد تا انتخاب کنيد.

6‌-دکمه کاهش صدا را فشار دهيد تا "Yes — delete all user data" برجسته شود.

7-دکمه پاور را فشار دهيد تا تنظيم مجدد را انتخاب کنيد و شروع شود.

8-هنگامي که تنظيم مجدد کامل شود، "Reboot the system now" برجسته مي شود.

9-کليد پاور را براي راه اندازي مجدد دستگاه فشار دهيد.

سامسونگ گلکسي S10 روشن(يا خاموش) نمي شود

در اين حالت اولين گام اين است که از طريق دکمه هاي سخت افزاري گوشي را مجددا راه اندازي کنيد، براي انجام اين کار دکمه پاور و ولوم پايين را فشار دهيد و 10 ثانيه نگه داريد.

اگر گوشي روشن نشد، گوشي را شارژ کنيد. به شدت توصيه مي کنيم با استفاده از شارژر اصلي اين کار را انجام دهيد.

در بسياري از موارد با اين روش مشکل گوشي شما حل مي شود. اگر باتري تلفن شما کاملا خالي باشد ممکن است لازم باشد زمان بيشتري آن را شارژ کنيد.

سامسونگ گلکسي S10 سريع شارژ نمي شود

اگر Galaxy S10 شما شارژ مي شود، اما به نظر مي رسد طولاني تر از آن است که بايد باشد. گوشي هاي Galaxy S10 همه از ويژگي شارژ سريع پشتيباني مي کنند. بنابراين اگر اين اتفاق مي افتد، ما به شما ميگوييم چگونه مي توانيد شارژ سريع گوشي خود را فعال کنيد.

ويژگي شارژ سريع S10 تنها در صورتي کار مي کند که صفحه نمايش شما خاموش باشد يا تلفن هوشمند شما خاموش باشد. اطمينان حاصل کنيد که حداقل صفحه نمايش خود را خاموش کرده ايد، يا قبل از شروع به شارژ کردن Galaxy S10، گوشي را کاملا خاموش کنيد. اگر صفحه نمايش گوشي يا گوشي خود را خاموش کرده ايد و متوجه شديد که قابليت شارژ سريع گوشي Galaxy S10 هنوز کار نمي کند، چندين کار ديگر وجود دارد که مي توانيد آن را انجام دهيد.

1_اطمينان حاصل کنيد که کابل شارژي که به گوشي وصل شده نيز از ويژگي شارژ سريع پشتيباني مي کند.

2_شما همچنين مي توانيد مطمئن شويد که ويژگي شارژ سريع در Galaxy S10 واقعا روشن است. براي بررسي اينکه آيا کار مي کند يا خير، مسير زير را دنبال کنيد:

به برنامه تنظيمات ، سپس به گزينه Device Care برويد. روي آن ضربه بزنيد و سپس به Battery selection برويد. روي آن ضربه بزنيد، سپس به Option selection برويد. روي آن ضربه بزنيد، سپس به تنظيمات برويد و در نهايت روي گزينه Activate Fast charging ضربه بزنيد اگر قبلا انتخاب نشده باشد. توجه داشته باشيد که گزينه شارژ سريع نمي تواند فعال يا غيرفعال شود در حالي که گوشي Galaxy S10 در وسط شارژ قرار دارد. در نهايت، اگر فکر مي کنيد که Galaxy S10 هنوز به همان اندازه که شما فکر مي کنيد، شارژ نمي شود، به ياد داشته باشيد که اگر دماي محيط بالا باشد، يا اگر تلفن گرم شده باشد، اين مي تواند سرعت شارژ را تحت تاثير قرار دهد.

Galaxy S10 به شبکه Wi-Fi وصل نمي شود

اگر وقتي ميخواهيد به شبکه اينترنت خانه خود وصل شويد يا اگر سفر مي کنيد و مي خواهيد به يک اينترنت متصل شويد، با مشکل مواجه مي شويد مراحل زير را دنبال کنيد:

1_دستگاه و مودم را حداقل براي 10 ثانيه خاموش کنيد، سپس آنها را دوباره روشن و اتصال را دوباره امتحان کنيد.

2_به Settings -> Power saving برويد و اطمينان حاصل کنيد اين گزينه خاموش است.

3_ به تنظيمات Wi-Fi که به آن وصل شده ايد ,برويد و سپس "Forget" را انتخاب کنيد. دوباره جزئيات را وارد کنيد و امتحان کنيد.

اگر هنوز مشکل حل نشده است، اطمينان حاصل کنيد که رمز عبور صحيح باشد. سپس اتصال به شبکه wifi را با يک دستگاه ديگر تست کنيد.اگر با دستگاه ديگري کار مي کند، سعي کنيد گوشي خود را دوباره راه اندازي (restart) کنيد. اگر حل نشد. سيم مودم Wi-Fi را جدا کنيد، 30 ثانيه يا بيشتر صبر کنيد و دوباره آن را روشن کنيد.

سامسونگ گلکسي S10 داراي مشکل بلوتوث است

اگر با Galaxy S10 مسائل مربوط به اتصال بلوتوث مانند همگام سازي آن با اسپيکرها و يا ماشين خود داريد، راه معمول براي تعمير اين است که فقط بلوتوث را روي گوشي خود خاموش کنيد و سپس دوباره آن را روشن کنيد.

اگر مشکل حل نشد پيشنهاد مي کنيم تنظيمات بلوتوث را پاک کنيد. براي پاک کردن تنظيمات بلوتوث به Settings > Bluetooth برويد و هر دستگاهي را که ميخواهيد، حذف کنيد و دوباره وصل شويد.

مشکل اسکنر اثر انگشت (fingerprint scanner) در صفحه نمايش S10

يکي از بزرگترين ويژگي هاي جديد در Galaxy S10 سامسونگ، سنسور اثر انگشت اولتراسونيک در نمايشگر است که در Samsung Galaxy S10 Plus نيز موجود است. اين شرکت همچنين تصميم گرفت يک محافظ صفحه نمايش پلاستيکي براي اين گوشي ها نصب کند تا اسکنر اثر انگشت را از خراش محافظت کند که ممکن است از کارش جلوگيري کند.

سامسونگ در حال حاضر يک آپديت براي Galaxy S10 منتشر کرده است که در ميان ساير موارد، استفاده از سنسور اثر انگشت روي صفحه نمايش را بهبود مي بخشد. اگر بعد از بروز رساني هنوز با استفاده از اسکنر مشکلي داشته باشيد، محافظ صفحه نمايش را برداريد و ببينيد آيا اين کار مي کند.

اگر نه، سعي کنيد انگشت خود را بر روي اسکنر صفحه نمايش در مکان هاي مختلف حرکت دهيد و ببينيد که آيا اين کار مي کند. همچنين اگر شما يک محافظ صفحه نمايش جديد براي Galaxy S10 خريداري کنيد، ممکن است لازم باشد انگشت خود را دوباره اسکن کنيد.

ويژگي "Lift to Wake" در S10 به درستي کار نمي کند.

گوشي S10 يک ويژگي جديد "Lift to Wake" دارد که زماني که شما گوشي را از روي ميز يا هر سطح ديگري برمي داريد، گوشي به صورت خودکار روشن مي شود، اما گاهي پيش مي آيد اين ويژگي در موارد نابجايي کار مي کند که ممکن است باعث آزار شما بشود. بنابراين با توجه به اينکه اين ويژگي مصرف باتري زيادي نيز دارد مي توانيد طبق مراحل زير آن را غيرفعال کنيد:

  • روي Settings ضربه بزنيد.
  • به سمت پايين اسکرول کنيد تا گزينه Advanced features انتخاب شود و سپس روي آن ضربه بزنيد.
  • مجددا به سمت پايين اسکرول کنيد تا گزينه Motion and gestures انتخاب شود و سپس روي آن ضربه بزنيد.
  • در پايان تيک گزينه هاي "Lift to wake" و "Double tap to wake up" را برداريد.

ما سعي کرديم شايع ترين مشکلات گزارش شده توسط کاربران S10 بررسي کنيم و راهکارهاي مفيدي براي حل آنها ارائه دهيم.

تماس با ما

اميدواريم پس از انجام روش هاي فوق مشکل شما حل شده باشد اما اگر همچنان مشکل پا برجا بود به احتمال زياد مشکل سخت افزاري است و شما مي توانيد جهت دريافت مشاوره از کارشناسان فني آوافيکس با شماره 66320236-021 تماس بگيريد يا از طريق فرم تماس با ما پيغام بگذاريد و منتظر دريافت پاسخ از طريق ايميلتان باشيد.

منبع: تعمير موبايل آوافيکس
[ بازدید : 132 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
گزیده ای از مقالات سایت آوافیکس
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تعمیر موبایل آوافیکس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]