چرا هنگام پرواز گوشی باید «حالت پرواز» باشد؟

يکشنبه 12 آذر 1396
0:49
آوافیکس
 چرا هنگام پرواز گوشی باید «حالت پرواز» باشد؟

البته باید به این موضوع توجه کنید که تا کنون هیچ مشکلی ناشی از تداخل سیگنال های موبایل و هواپیما پیش نیامده، به این معنی نیست که در آینده هم هرگز چنین اتفاق روی نخواهد داد!

اما سوال اینجاست که دلیل اصلی قرار دادن موبایل روی «حالت پرواز» چیست؟

حتما بارها شنیده اید که هنگام پرواز گوشی موبایل باید در حالت پرواز قرار گیرد و دلیل این کار نیز ایجاد اختلال امواج تلفن همراه در سیستم مسیریابی هواپیماها بیان می شود. اما آیا چنین دلیلی واقعا درست است؟

همیشه قبل از پرواز از مسافران درخواست می شود که موبایل خود را درحالت پرواز قرار دهند یا خاموش کنند تا هیچ سیگنالی از آن منتشر نشود.طبق ادعای خلبان ها امواج و سیگنال های تلفن های هوشمند مسافران می تواند در سیستم مسیریابی آن ها اختلال ایجاد کند، اما جالب است بدانید که این ادعا هرگز به لحاظ علمی و تجربی تایید نشده است.

حالت پرواز هواپیما,صحبت با موبایل در هواپیما,استفاده از اینترنت در هواپیما

البته باید به این موضوع توجه کنید که تا کنون هیچ مشکلی ناشی از تداخل سیگنال های موبایل و هواپیما پیش نیامده، به این معنی نیست که در آینده هم هرگز چنین اتفاق روی نخواهد داد!

اما سوال اینجاست که دلیل اصلی قرار دادن موبایل روی «حالت پرواز» چیست؟

درواقع این قانونی است که «کمیسیون ارتباطات فدرال» تصویب کرده است تا به موجب آن از ایجاد هرگونه اختلال رادیویی در شبکه های تلفن های همراه بر روی زمین پیشگیری شود زیرا در ارتفاع ۴۰ هزارپایی از سطح زمین (۱۲ هزار متری)، تلفن های همراهِ فعال ممکن است از چندین برج مخابراتی گوناگون سرویس دریافت کنند که این موضوع می تواند منجر به ایجاد اختلال در شبکه های مخابراتی در روی زمین بشود.

اما جالب است بدانید برخی از شرکت های هوایی، در هواپیماهای برگزیده خود گیرنده های تلفن همراه دارند.بنابراین، در پروازهای ویژه، مسافران امکان و اجازه برقراری تماس تلفنی و ارسال و دریافت پیامک را خواهند داشت. همچنین آن ها می توانند به وای فای داخلی هواپیما نیز وصل شده و از اینترنت هم بهره بگیرند.

صحبت با موبایل در هواپیما,اینترنت موبایل در هواپیما,حالت پرواز موبایل

البته گفتنی است که بیشتر هواپیمایی ها اجازه برقراری تماس صوتی از طریق اینترنت را حین پرواز به مسافران نمی دهند.

به طور مثال آمریکن ایرلاینز در قوانین سفرهای هوایی خود به مسافران یادآور شده که: «برقراری تماس صوتی و تصویری از طریق پروتکل های اینترنتی در طول پرواز مجاز نیست.»

ویرجین امریکا و یونایتد ایرلاینز نیز نوشته اند: «به منظور حفظ امنیت و راحتی مسافران، VoIP و چت تصویری در طول پرواز ممنوع است.»

منبع:تعمیر موبایل آوافیکس


[ بازدید : 80 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
گزیده ای از مقالات سایت آوافیکس
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تعمیر موبایل آوافیکس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]