حل مشکل وصل نشدن به اپ استور و رفع ارور Cannot Connect to App St

دوشنبه 17 دی 1397
14:00
آوافیکس

بسياري از کاربران آيفون هنگام وصل شدن به اپ استور با ارور Cannot Connect to App Store مواجه مي شوند که در اين مقاله به دلايل بروز اين خطا و روش حل مشکل خواهيم پرداخت.

قبل از هر کاري پيشنهاد ما اين است از آپديت بودن نرم افزار آيفون خود مطمئن شويد , بنابراين به مسير Settings -> General -> Software Update در گوشي خود رفته و در صورتي که آپديت جديدي موجود است آن را دانلود و نصب کنيد.

دليل ارور Cannot Connect to App Store هنگام وصل نشدن به اپ استور

معمولا خطاي Cannot Connect to App Store زماني اتفاق مي افتد که اتصال آيفون شما به اينترنت واي فاي و ديتاي گوشي تان قطع شده باشد يا اينکه يک مشکل نرم افزاري مانع لود شدن App Store شده باشد و يا اينکه اپ استور Down شده باشد . براي اينکه مطمئن شويد مشکل عدم اتصال به اپ استور به کدام دليل براي شما اتفاق افتاده است :

1- ابتدا اطمينان حاصل کنيد که به اينترنت واي فاي يا ديتا گوشي خود متصل هستيد .

2- تنظيمات گوشي خود را بررسي کنيد که آيا اجازه اتصال ، نصب ، آپديت و خريد برنامه ها از اپ استور را به آيفون خود داده ايد يا خير ؟

3- اطمينان حاصل کنيد که سرورهاي اپ استور Down نيستند .

در صورتي که يک يا چند مورد از اين دلايل وجود داشته باشد احتمالا مشکل وصل نشدن آيفون به اپ استور شما همين مسئله مي باشد .


بيشتر بخوانيد : دلايل خالي شدن سريع باتري آيفون


رفع پيغام Cannot connect to App Store

همانطور که اشاره شد براي رفع مشکل وصل نشدن ايفون به اپ استور ابتدا نرم افزار گوشي خود را آپديت کنيد .

سپس به قسمت Settings -> General -> Date & Time گوشي خود رفته و مطمئن شويد که تنظيمات Time Zone گوشي تان صحيح است .

سپس به مسير Settings -> iTunes & App Store رفته بر روي اپل آيدي خود تپ کنيد و در پاپ آپي که باز مي شود گزينه Sign out را انتخاب کنيد و مجددا از همين مسير اپل آيدي خود را Sign in کنيد . در برخي از موارد با اين کار مشکل عدم اتصال به اپ استور حل مي شود .

در صورتي که همچنان مشکل وصل نشدن به اپ استور حل نشد ادامه مقاله را دنبال کنيد :

1-اطمينان از اتصال به اينترنت واي فاي يا ديتا گوشي : براي اين کار به قسمت Settings -> Wi-Fi گوشي خود برويد و مطمئن شويدکه دکمه کنار گزينه Wi-Fi روشن است ( به رنگ سبز است ). همچنين در زير قسمت Wi-Fi بايد در کنار نام شبکه واي فايي که از آن استفاده مي کنيد يک تيک آبي رنگ وجود داشته باشد . اين نشان مي دهد که شما به اين شبکه واي فاي متصل هستيد.

وصل نشدن به اپ استور,حل مشکل وصل نشدن به اپ استور

در صورتي که دکمه کنار Wi-Fi شما روشن است و در کنار هيچ يک از شبکه هاي واي فاي زير آن تيک آبي رنگ وجود ندارد بر روي نام واي فاي مورد نظر خود که قصد اتصال به آن را داريد تپ کنيد و در صورتي که از شما رمز عبور خواسته شد (Password) رمز واي فاي خود را وارد نماييد و در صورتي که قصد داريد به جاي واي فاي از ديتا گوشي خود استفاده کنيد وارد قسمت Settings -> Cellular آيفون خود شويد و مطمئن شويد که دکمه کنار گزينه Cellurar Data در بالاي صفحه روشن است .


بيشتر بخوانيد : نرم افزارهاي ساخت کليپ با عکس و آهنگ براي آيفون


2- پاک کردن کش اپ استور : همانند ساير برنامه هاي آيفون App Store نيز از طريق نرم افزار اجرا مي شود . اکثر برنامه هاي نرم افزاري براي اجراي سريعتر از کش استفاده مي کنند . پاک کردن کش اپ استور ممکن است باعث رفع ارور Cannot connect to App Store در هنگام ورود به اپ استور شود . براي پاک کردن کش اپ استور برنامه App Store خود را باز کنيد سپس بر روي يکي از پنج تب موجود در پايين صفحه 10 بار به صورت مداوم تپ کنيد به اين ترتيب کش اپ استور شما پاک مي شود .

وصل نشدن به اپ استور,حل مشکل وصل نشدن به اپ استور

دقت داشته باشيد که با انجام اين کار هيچ پيغامي دريافت نخواهيد کرد بنابراين بعد از اين کار App Switcher ( دابل کليک بر روي دکمه Home ) را باز کرده و App Store را با سوائيپ کردن به سمت بالا ببنديد . در صورتي که همچنان با مشکل وصل نشدن به اپ استور مواجه هستيد وارد مرحله بعدي شويد .

3- صفحه The Apple System Status را بررسي کنيد : ممکن است عدم اتصال آيفون به اپ استور به دليل مشکلات خود App Store باشد و مشکلي در آيفون شما وجود نداشته باشد . هنگامي که مشکلي در App Store وجود داشته باشد اپل در صفحه اختصاصي Check the Status of the App Store اعلام مي کند و شما مي توانيد در اين صفحه وضعيت سرويس اپ استور و ساير سرويس هاي اپل را مشاهده کنيد . App Store اولين سرويس در ليست ارائه شه در اين صفحه است. در صورتي که در کنار App Store يک دايره سبز رنگ مشاهده کرديد به اين معني است که مشکلي در سرويس App Store وجود ندارد .

4- عيب يابي مشکلات نرم افزاري مهم تر : ممکن است مشکل وصل نشدن به اپ استور به دليل يک مشکل نرم افزاري در آيفون شما باشد . براي حل اين مشکل ابتدا کليه تنظيمات گوشي خود را ريست کنيد و همه تنظيمات را به حالت پيش فرض کارخانه بازگردانيد . پيشنهاد ميکنيم مقاله زير را بخوانيد :

آموزش ريست فکتوري آيفون

در صورتي که با ريست کردن تنظيمات گوشي همچنان مشکل شما حل نشد آيفون خود را در حالت DFU ريستور کنيد . ( حتما قبل از اين کار از اطلاعات گوشي خود بکاپ تهيه کنيد .

5- مشکلات سخت افزاري : در موارد بسياري نادري ممکن است ارور Cannot connect to App Store و مشکل وصل نشدن آيفون به اپ استور سخت افزاري باشد . آنتن کوچکي در داخل گوشي هاي آيفون وجود دارد که باعث اتصال آيفون به شبکه هاي بي سيم و دستگاه هاي بلوتوث مي شود . در صورتي که اخيرا با مشکلات زيادي در اتصال به واي فاي و بلوتوث مواجه شده ايد اين احتمال وجود دارد که مشکل شما سخت افزاري باشد و بايد به تعميرکار تخصصي آيفون مراجعه کنيد .


پيشنهاد ميکنيم بخوانيد : تعمير گوشي آيفون در منزل


منبع: تعمير موبايل آوافيکس


[ بازدید : 110 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
گزیده ای از مقالات سایت آوافیکس
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تعمیر موبایل آوافیکس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]